Transparența

Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în  administraţia publică

LISTA cuprinzând informațiile de interes public care se comunică din oficiu

1. Actele normative care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei comunei Păltinoasa, Consiliul Local al comunei Păltinoasa, aparatul de specialitate al primarului și serviciile publice subordonate consiliului local;
2. Structura organizatorică, atribuțiile compartimentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al primarului, viceprimarului și secretarului;
3. Numele și prenumele persoanelor din conducerea Primăriei comunei Păltinoasa și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice;
4. Coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și adresa paginii de internet;
5. Sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil;
6. Programele și strategiile proprii;
7. Lista cuprinzând documentele de interes public;
8. Lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii;
9. Modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.

LISTA documentelor de interes public produse și/sau gestionate, altele decât cele puse la dispoziție din oficiu

1. Hotărârile cu caracter normativ ale consiliului local și procesele-verbale privind desfășurarea ședințelor consiliului local. Hotărârile consiliului local care au caracter individual se comunică numai persoanelor interesate sau organelor/instituțiilor care potrivit competențelor au dreptul să solicite astfel de informații;
2. Dispozițiile cu caracter normativ emise de primarul comunei. Dispozițiile primarului cu caracter individual se comunică numai persoanelor interesate sau organelor/instituțiilor care potrivit competențelor au dreptul să solicite astfel de informații;
3. Referatele de aprobare, referatele și rapoartele de specialitate care stau la baza emiterii/adoptării actelor administrative cu caracter normativ;
4. Rapoartele anuale întocmite conform Legii 52/2003 privind transparența decizională și a Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public;
5. Componenta nominală a consiliului local, inclusiv apartenența politică, comisiile de specialitate;
6. Regulamentul de organizare si funcționare a consiliului local, regulamentul de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al primarului, regulamentul intern;
7. Rapoartele anuale de activitate întocmite de către consilierii locali, precum si de către primar și viceprimar;
8. Rapoarte anuale, trimestriale sau semestriale, întocmite pe domenii de activitate și în condițiile legii, care nu conțin date cu caracter personal;
9. Documente care conțin date statistice la nivelul comunei;
10. Statutul comunei, informările întocmite de primarul comunei privind starea economico-socială, a comunei, rapoartele anuale de activitate economico-socială, precum și informări asupra modului de aducere la îndeplinire a hotărârilor consiliului local;
11. Evidența creditelor bugetare, informări periodice execuție venituri, rapoarte execuție venituri;
12. Situații privind stadiul lucrărilor de investiții, note de constatare privind respectarea programului de investiții, procese-verbale de recepție finală, procese-verbale de recepție calitativă;
13. Procese-verbale de constatare avarii la rețele edilitare, procese-verbale de verificare a serviciilor publice de la nivelul primăriei/comunei, note de constatare privind respectarea programului de reparații curente;
14. Publicațiile de vânzare în cadrul procedurii de executare silită;
15. Publicațiile de căsătorie;
16. Citațiile trimise de instanțele judecătorești în cadrul procedurii de citare prin afișare;
17. Propuneri de la cetățeni;
18. Declarațiile de avere și interese ale diferitelor categorii de angajați din cadrul primăriei;
19. Lista actelor normative potrivit cărora primarul poate constata contravenții și aplica sancțiuni;
20. Lista împuterniciților primarului care pot constata contravenții, aplica sancțiuni și domeniile de activitate;
21. Lista proceselor-verbale de constatare a contravențiilor;
22. Documentele privind repartizarea spațiilor cu destinația de locuință, precum și cu privire la închirierea sau concesionarea spațiilor cu altă destinație decât cea de locuință;
23. Lista de priorități pentru repartizarea locuințelor;
24. Minutele dezbaterilor publice;
25. Planul urbanistic general, regulamentul de urbanism, planurile urbanistice zonale, planurile urbanistice de detaliu, planurile de situație, amplasamente cu mobilier stradal și construcții provizorii;
26. Documentațiile cu caracter tehnic, documentațiile de urbanism și amenajarea teritoriului, precum și celelalte reglementări urbanistice care au stat la baza autorizațiilor de construire/desființare (se pot consulta exclusiv la sediul primăriei, numai de cei care pot face dovada că sunt direcți interesați sau potențial afectați de prevederile acestora);
27. Lista certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire/desființare eliberate;
28. Situația statistică privind activitatea de stare civilă : numărul nașterilor, căsătoriilor, deceselor și alte asemenea;
29. Evidența dosarelor de : tutelă, curatelă, asistenta socială a persoanelor vârstnice în vederea încheierii unui act juridic de înstrăinare în scopul întreținerii și îngrijirii sale;
30. Lista beneficiarilor venitului minim garantat; activitățile și locurile în care se prestează munca în folosul comunității, prezenta lunară la muncă a beneficiarilor ajutorului social;
31. Lista achizițiilor publice și a altor licitații publice sau concesionări, închirieri efectuate;
32. Dosarul achizițiilor publice, a altor licitații publice sau concesionări, închirieri efectuate, inclusiv contractele de achiziții de bunuri lucrări sau servicii și procesele-verbale de adjudecare;
33. Documentații privind schimburile de teren efectuate;
34. Documentații de expropriere a terenurilor pentru cauză de utilitate publică;
35. Documente privind organizarea concursurilor pentru posturile vacante;
36. Nivelul impozitelor și taxelor locale stabilite conform hotărârilor consiliului local, modul de calcul al acestora, facilitățile fiscale de care beneficiază anumite categorii de cetățeni, informații care privesc aplicarea Legii nr. 227/2015;
37. Relații de colaborare sau parteneriat cu autoritățile publice din tara și din străinătate, înfrățirea cu alte comunități din străinătate, programe ale unor vizite bilaterale;
38. Lista asociațiilor de proprietari;
39. Lista certificatelor de producător eliberate;
40. Informații privind activitatea cultural-sportivă desfășurată pe teritoriul comunei;
41. Documente privind relațiile cu O.N.G-uri, programe si colaborări;
42. Informații despre programele cu finanțare externă/internă, rambursabile/nerambursabile, cu/fără cofinanțare locală;
43. Registrele agricole;
44. Actele care au stat la baza constituirii sau reconstiturii dreptului de proprietate.

LISTA informațiilor și documentelor care se exceptează de la accesul liber

1. Documentele care conțin informații cu caracter personal care însoţesc hotărârile consiliului local și dispoziţiile primarului, precum și hotărârile consiliului local și dispoziţiile primarului în măsura în care acestea au caracter individual se comunică numai persoanei la care se referă sau organelor/instituțiilor care potrivit competențelor au dreptul să solicite astfel de informații;
2. Deliberările consiliului local în cazurile în care, potrivit legii, s-a aprobat ca acestea să nu fie publice, precum sşi documentele însoţitoare intocmite în aceste situaţii;
3. Documente de stare civilă care privesc statutul civil al persoanei, cum ar fi acte și certificate de naştere, de deces, precum și copii ale acestora, dosare de căsătorie, menţiuni referitoare la modificarea statutului civil al persoanei și alte asemenea, cu excepţia situaţiilor statistice referitoare la actele și faptele de stare civilă înregistrate la nivelul comunei;
4. Informații cuprinse în documentele de identitate ale persoanelor (care au ajuns în baza de dată al autorității), precum și documentele care au stat la baza eliberării acestora;
5. Informaţiile cu privire la datele personale ale funcţionarilor publici și personalului contractual din cadrul primăriei și serviciilor publice, dacă actele normative în vigoare nu prevăd altfel;
6. Dosarele de schimbare de nume pe cale administrativă, rectificare, anulare, completare, transcriere certificate de stare civilă, înregistrare tardivă a naşterii, moarte prezumată;
7. Documentele care privesc persoanele fizice, aflate în arhiva proprie;
8. Prelucrări de date cu caracter personal, fără consimţământul persoanei vizate;
9. Procesele-verbale de constatare și sancţionare a contravențiilor;
10. Certificatele de urbanism;
11. Autorizaţiile de construire;
12. Cererile, petiţiile, precum și reclamaţiile și sesizările adresate primăriei, primarului și consiliului local, fără acordul semnatarilor;
13. Informaţiile cu privire la impozitele și taxele locale, alte obligaţii ale plătitorilor, care ţin de păstrarea secretului fiscal;
14. Informații primite de la instituţiile bancare, organe de poliţie, parchet și jandarmerie, instituţii care gestionează registre publice sau alte asemenea, care au caracter confidenţial;
15. Documentele care se întocmesc potrivit Legii protecţiei civile nr. 481/2004 precum întocmite în baza actelor normative în vigoare;
16. Documentele cu caracter militar care se întocmesc în baza Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naționale și a teritoriului pentru apărare, ;
17. Documentele care se întocmesc în baza Legii nr. 132/1997 privind rechiziţiile de bunuri și prestări servicii în interes public, republicată;
18. Documentele și planuri cu caracter secret care se întocmesc de către serviciul voluntar pentru situaţii de urgenţă, documentele comitetului local pentru situaţii de urgenţă și ale centrului operativ cu activitate temporară;
19. Contracte civile, administrative, dacă acestea conțin clauze de confidenţialitate;
20. Rapoartele de audit intern și procesele-verbale de control;
21. Informații privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală sau sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare;
22. Sesizările și documentele comisiei de disciplină, informațiile privind procedura disciplinară și cele rezultate din cercetarea administrativă;
23. Informaţiile privind procedurile judiciare, dacă publicitate acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al părţilor implicate în proces;
24. Documente conţinute în dosarele de achiziţie publică care conțin informații clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală;
25. Documente a căror comunicare publică poate afecta principiul liberei concurenţe sau care pot influenţa dosarele aflate pe rolul instanţelor judecătorești;
26. Alte documente cu caracter personal sau prelucrări de date cu caracter personal care cad sub incidenta Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulaţie a datelor.